čtvrtek 22. května 2014

Velikonoce v Trondheimu

V posledních týdnech (a málem měsících, sakra!) nějak nebyl na blog čas. Tak se tímto omlouvám. Ale snad vás potěší, že jsem úspěšně dodělal všechny projekty a semestrálky, a že už mám za sebou dvě zkoušky (s norštinou tři). A dvě ještě před sebou. Dneska se mi snad podaří najít okno a přidat pár příspěvků na opomenutý blog...

První bude o Velikonocích. Kupodivu je tu nijak zvlášť neprožívají. Aspoň ne tak, jako je tomu u nás. Místo toho, aby byly obchody plné svátečních hovadin, mají na významné velikonoční dny zavřeno. Vzhledem k tomu, že ve velikonoční týden byl věnovaný prázdninám (spring break), bylo město celkem vylidněné. Ono teda kromě dvou dní stálo počasí za houby, ale je to zkrátka čas na dovolenou (většinou někde na jihu). Nebo na dodělání školních záležitostí a tak.

Bez mazance by to nešlo
Jak jsem se dozvěděl od svojí norské průvodkyně Mathildy, jsou Velikonoce v Norsku věnovány zločinu. Ne, že by se začali Norové mordovat a krást. Ale čtou si krimi, koukají na tematické filmy. Dokonce na krabici mlíka tu měli detektivní komiks. Jak se k takovéhle tradici dostali, to se mi zjistit nepodařilo. Každopádně jsem pokračoval ve čtení norských detektivek od Jo Nesba, abych nezůstal pozadu...

Velikonoční Bjørn

Samozřejmě k Velikonocům neodmyslitelně patří i šupání. Tedy aspoň v Čechách. Ale vzhledem k tomu, že tolik Češek v Trondheimu neznám, tak to v tomhle aspektu bylo trochu slabší. Naštěstí jsem v pátek na nnákupu potkal Věrku s nějakým českým kamarádem. Tak jsme trochu nadhodili, jestli se teda bude konat nějaká pomlázka nebo ne. A dohodli jsme se s Věrkou, že se v pondělí stavíme.
 
Pømlæzkå - Design by IKEA, made in Norway

Jak jsme řekli, tak se i stalo. V neděli jsem dojel na proutí (k tomu asi udělám extra příspěvek s více fotkami), upletl pomlázku a v pondělí vyrazil za Věrkou. Jak to už chodí, dostala vyšupáno a já jsem si dokonce vykoledoval nějaké to vajíčko. U Věrky jsme chvíli poseděli a popovídali, a pak jsem se šel soustředit zase na jeden školní projekt, na kterém se Norům z týmu nechtělo úplně pracovat. Nebo spíš vůbec.

Tím byly Velikonoce tak nějak odbyté. Všem, které jsem letos nestihl navštívit, bych se tímto rád omluvil. A příští rok už to možná vyjde :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat