pátek 11. dubna 2014

Besøk fra Tsjekkia - část 1.

Jak jste jistě poznali z názvu příspěvku, dneska to bude o návštěvě z Čech... Ono, zatímco jsem dělal věci do školy, stihlo se tady toho hodně udát. Přišla a odešla zima, začalo jaro. Ale tohle spadá ještě do doby před tím vším blázincem, kdy sem v půlce března dorazila na návštěvu nejmilejší z mých sester s kamarádkou. Sice doteď pořád nechápu proč, ale holky s sebou přivezly pěkně divné počasí - regulérní zimu. Asi jim doma chyběla, tak si ji chtěly užít tady...

Pohled z kuchyně
Další vtipnou věcí na celé akci bylo to, že zrovna v tu dobu taky dorazila Joniho sestra Tiia. Takže byla docela sranda s tím, aby se nějak pořešilo spaní. DH nabídl svojí postel, protože má nějaký problém se zády, tak na ní nespí. Nicméně Tiia přijela už o den dřív, než holky z Čech, takže si postel zabrala ona. Já jsem si tu vypůjčil dvě erární skládací lehátka (lepší, než jsem čekal).

Ale nakonec jsme to udělali tak, že jsme do mého pokoje přestěhovali rozkládací, nebo spíš rozpadající se, gauč z kuchyně. A mojí postel do kuchyně. Holky bydlely a spaly u mě v pokoji, zatímco já v kuchyni. Což sice bylo přijatelné z hlediska místa, ale jinak pěkně na pytel. Zvlášť ve čtvrtek, kdy Niklas vstával na šestou, Joni a Tiia v 7, DH v 8 a já plánoval vstát tak kolem deváté. Ale nakonec se to zvládlo.

Velký holky ve světě... Bacha na ně! :-)
Na obrázku výše si můžete prohlédnout ony návštěvnice. A v následujících řádcích se vynasnažím popsat, co tady podnikaly. Prokládat to budu fotkami ze středečního výletu, protože jinak dokumentace trochu pokulhává. Takže pěkně od začátku:

Neděle

Holky přiletěly v neděli 16.3. odpoledne. S jedním známým - brňákem Honzou - jsem se domluvil, že vezme auto a vyzvedneme je na letišti. A tak se i stalo. Holky dorazily na čas, kufry se po cestě neztratily, takže jsme je dovezli na Moholt, a mohlo se jít bydlet.

Poté, co si holky vybalily, předaly mi všechny dary, proviant a pitivo, chvilku si vydechly. Následně vyfasovaly mapky města, karty na autobus a klíč, aby si připadaly patřičně jako turisti, a pak se mohlo vyrazit na krátkou procházku. Spíš aby se neřeklo. Venku byla tma, zima a chumelilo. Holkám se nechtělo nijak daleko. Tak jsme se podívali aspoň ke škole, jak vypadají Bradavice pod sněhem.

Holky jsem pak poslal zpátky autobusem, aby si taky vyzkoušely, jak to tady funguje. Pak už následovalo jenom to zmíněné stěhování nábytku, spousta povídání, představování se spolubydlícími a tak vůbec.

Ve městě

Pondělí

V pondělí ráno jsem vyrazil téměř ve vánici do školy. Když jsem se tam konečně doploužil, bylo v přednáškové místnosti prázdno. Při letmém pohledu na internet jsem zjistil, že přednášející hodinu odpískal. Přičemž tomu tak učinil někdy kolem půlnoci, což už jsem fakt nezaregistroval. Tak jsem to zreprodukoval pár dalším nešťastníkům, co dorazili do školy, a vyrazil jsem zase zpátky na kolej.

Odpoledne jsem žádnou přednášku neměl, tak jsme vyrazili s holkami do města na procházku, aby se podívaly, jak to tu vlastně vypadá. Joni byl někde ve škole, tak jsme vzali Tiiu s sebou, aby se nenudila. Prošli jsme většinu centra, podívali se, kde leží všechno důležité - katedrála, nádraží, Rockheim (kde je v pondělí bohužel zavřeno) a tak.

Když jsme se od Rockheimu vrátili zpátky do centra, začalo docela hustě sněžit. A holky, které celou dobu remcaly na počasí, už toho měly trochu dost. Takže jsme zase vyrazili busem zase zpátky na Moholt. Tam už se nic moc zajímavého nedělo. Jen nějaké povídání, koukání na seriály - Finové na Big Bang, Češky Spartakus, já jsem koukal na něco do školy.

Sněžný chameleon

Úterý

V úterý jsem šel na norštinu, kterou mám do dvanácti. Takže jsem se vrátil na kolej akorát na oběd. S holkami jsme udělali pórkový krém. Protože pórku dovezly požehnaně, tak aby se to nějak zpracovalo. Tak se zapojila Eliška, Vlastina i já. Uvařil se toho docela kotel, protože jsme to pak jedli ještě k večeři a ve středu znova :-)

Po obědě holky vyrazily do města samy, zatímco já jsem zůstal doma. Byly se podívat v Rockheimu, a tak různě po městě. Kde všude byly, to vám takhle nepovím. Ale po návratu vypadaly celkem spokojeně, tak se jim tam snad líbilo.

Jarní počasí. Skoro

Žádné komentáře:

Okomentovat